PROFESJONALNE REJESTRATORY ROZMÓW

wersja językowa

PL | EN
TRX Krzysztof Kryński
ul. Garibaldiego 4
04-078 Warszawa
tel. 22 871 33 33
fax 22 871 57 30

NIP: 524-100-94-13
REGON: 014497521

TRX Serwis
ul. Międzyborska 48
04-041 Warszawa
tel. 22 870 63 23

Strona główna » Integracje CTI » Avaya CM

INTEGRACJE CTI

AVAYA COMMUNICATION MANAGER (ACM)

Integracja CTI rejestratorów TRX z centralami Avaya Communication Manager (ACM) może być zrealizowana w oparciu o jeden z dwóch mechanizmów nagrywania:

NAGRYWANIE AKTYWNE - AES avaya_aes

Integracja aktywna wymaga obecności serwera AES (Application Enablement Services), który udostępnia szereg mechanizmów pozwalających nadzorować proces zestawiania rozmów telefonicznych, oraz pełni rolę pośrednika w przekazywaniu danych sygnalizacyjnych pomiędzy systemem Avaya Communication Manager i rejestratorem TRX.
Komunikacja pomiędzy rejestratorem, serwerem AES oraz platformą ACM odbywa się poprzez infrastrukturę istniejącej sieci teleinformatycznej, dzieki czemu rozwiązanie TRX nie wymaga doposażania centrali Avaya w dodatkowe interfejsy fizyczne.
Nagrywanie aktywne AES umożliwia rejestrację rozmów z aparatów analogowych, systemowych oraz stacji IP.

WYMAGANIA INTEGRACJI AES:


TRX nagrywanie rozmów Avaya AES

Przesyłanie informacji sygnalizacyjnych (zawierających informacje o zestawianiu lub rozłączaniu rozmów, jak również o bieżącym statusie stacji objętych monitoringiem nagrywania) odbywa się za pomocą standardu TSAPI (Telephony Services Application Programming Interface). Strumień audio nagrywanych rozmów jest replikowany w centrali Avaya (mechanizm Single Step Conference) i przekazywany do rejestratora TRX za pomoca protokołu DMCC (Device, Media, and Call Control).
Liczba jednocześnie nagrywanych rozmów zdeterminowana jest przez liczbę wirtualnych stacji IP - utworzonych w systemie ACM i reprezentujących kanały rejestratora. Dynamiczny przydział tych zasobów umożliwia objęcie monitoringiem nagrywania większej liczby terminali Avaya. Zastosowanie aktywnej integracji CTI umożliwia rejestrację rozmów bez konieczności bezpośredniego podłączania się do każdej nagrywanej linii, lub stacji abonenckiej. W przypadku konieczności zmiany listy nagrywanych numerów wystarczy jedynie zmiana konfiguracji rejestratora.



NAGRYWANIE PASYWNE - ASAI

Zastosowanie rozwiązania opartego o interfejs ASAI wymaga wyposażenia centrali Avaya w kartę C-LAN (TN799) lub MAPD LAN Gateway (TN801). Strumień audio nagrywanych rozmów rejestrowany jest przez karty interfejsów rejestratora, natomiast protokół ASAI umożliwia monitorowanie stanu linii centrali (zarówno wewnętrznych jak i miejskich).


TRX nagrywanie rozmów Avaya ASAI

Strumień audio nagrywanych telefonów (analogowych, systemowych lub IP) jest replikowany w centrali Avaya i przekazywany do rejestratora TRX za pomocą protokołu DMCC (Device, Media, and Call Control). Liczba jednocześnie nagrywanych rozmów (kanałów rejestratora) odpowiada liczbie wirtualnych stacji IP (softfonów) utworzonych w systemie Avaya Communication Manager.



ZAUFALI NAM MIĘDZY INNYMI:

Atlantic WSPR Płock UM Bydgoszcz KWP w Radomiu UNIFY PSP Bialystok MS Centrum Ratownictwa Gliwice Grupa LOTOS S.A PLK Poznań KWP w Lublinie